fredag den 20. april 2012

Skal, skal ikke?

Hmmm...det bliver et skal ikke.


Jeg sidder med min nye medicin og har besluttet at jeg ikke vil tage den....endnu. Er faktisk ret så utryg ved medicinen. I onsdags var jeg en smut på sygehuset, til en opfølgende samtale, en samtale som skulle ha' været i februar, men min journal var blevet forlagt. Ok det kan ske og jeg var ikke sur eller vrøvlet over det. MEN da jeg så kom til samtalen, var min journal helt og aldeles pist væk og neurologen kunne ikke finde nogle noter på aftaler eller medicin eller noget som helst, andet end henvisningen fra min læge. OK der blev jeg måske lidt stram i betrækket, men det kan jo ske og heldigvis kunne jeg godt huske vores aftale.

Neurologen havde ikke tid til andet end at fortælle mig om den manglende journal og at jeg kunne prøve noget andet medicin. Recepten blev skrevet i en fart og jeg sad og forsøgte, at spørge ind til alternativer, men nej jeg skal nu blot møde op om nogle uger og få en ny recept (?!????) 

Mens jeg skriver, bliver jeg faktisk ret så irritabel, for nu sidder jeg jo med en medicin, som jeg ikke er tryg ved. Dels er bivirkningerne (de almindelige) meget belastende og så må jeg ikke køre bil, motorcykel eller cykle???!!!??? Og kan det blandes med mit andet medicin? Har faktisk flere spørgsmål!

Så lige nu bliver det til et "skal ikke" og så må jeg efter konfirmationen, tage stilling til om jeg vil tage medicinen, men det bliver ikke uden først at ha' fået en ordenlig forklaring på skidtet. BASTA.

Nu vil jeg så sætte mig ud i Fiaten, totalt migræne-fri, og køre mod Brørup marked, for at kigge lidt på blomster (også til konfirmationen).

3 kommentarer:

  1. Uha, det lyder som om du har taget den rigtige beslutning, godt at du lytter til dig selv.

    SvarSlet
  2. Uhhh det er da skod........ Jeg var nok blevet ret så "rødhårret" hvis de havde mistet alt på mig !!!

    Jeg hader alt medicin........ For lige meget hvad så får jeg ALTID alle bivirkningerne........

    Og så skal man virkelig overveje for og i mod.. Og så tæt på konfirmationen, er det vist en rigtig god ide ikke at springe ud i ny medicin...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Det er ikke alle som får bibirkninger. Det kan også være en lettelse at komme i forebyggende behandling. Men kan godt ortå du ikke føler dig tryg ved den behandling

    SvarSlet