søndag den 15. april 2012

Rugbrøds-pizza

I venteværelset hos Lone, fandt jeg en opskrift på rugbrøds-pizza. Super lækkert som frokost på en forårs-kold dag eller som aftensmad på en lun sommerdag....serveret med salat til.

Opskriften er nem: 

Tomatpuré (1 ds.) og oliven olie (3 spsk.) blandes sammen med salt, peber og lidt knust hvidløg (2 fed).
Tomat-blandingen smøres på skiver af rugbrød (4 skiver.) og ovenpå lægges friske tomater i skiver (vi havde cherry tomater i køleskabet). Rødløg (så meget, som man kan li') i fine skiver lægges ovenpå tomaterne og dele baduljen sluttes af med lidt reven ost eller frisk mozarella og oregano.

Og så ind i oven med skiverne i 15-20 minutter ved 180 grader.


Jeg vil helt klart anbefale mindre olie og en god salat til, specielt rucola.

4 kommentarer:

  1. Hmmm, mon man kan servere det for pizzaholikere....der til nød kan tåle lidt groft mel i dejen. Måske med lidt modifikationer, lidt pepperoni vil de glide ned. Må jeg nok prøve.

    SvarSlet
  2. Laver noget ligende.. Rugbrød, hakket friske tomater, skinkestrimler, eller tun, pizza krydderi og revet ost, og så i ovnen..

    Dejlig nemt og ungerne føler de får andet end en kedelig rugbrødsmad

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. God ide! Det skal jeg helt klart ha prøvet af :)

    SvarSlet
  4. mmmmmm..., det lyder godt. Det vil jeg også prøve.
    Så får man måske også nemmere brugt det lidt tørre brød som man alligevel ikke gider at spise.

    SvarSlet