lørdag den 14. april 2012

Kat + overspringshandling = jubiiiiii

Jeg skulle igang med at rydde op på krea-bordet, men fik pludselig lyst til at lave noget helt andet.....noget kreativt og ikke konfirmations-præget, så jeg skubbede blot rodet til den anden ende af bordet og gik i gang.

På den dejlige Pinterest-side, kan man jo finde så mange ideer og én af dem ledte mig videre i cyberspace, hvor jeg fandt en genbrugs-katteseng. Den originale idé er über-cool, men jeg ville ikke bruge alt for mange penge/tid på sengen, da jeg af erfaring ved, at mine katte vil flænse den i stykker på nul komma fem (havde ikke lige set den udskiftelige del på originalen). 


Jeg skar blot 3 store pap-kasser op i strimler (9 cm) og begyndte at rulle og tape indtil jeg ikke havde flere papkasser. Kanten sluttede jeg af med nogle lodrette stykker (ville ønske at jeg havde haft noget masking tape) og en stribe med teksten:

TIME SPENT WITH CATS 
IS NEVER WASTED.


Katte-"sengen" fik ikke en høj kant, da jeg ikke havde flere papkasser ved hånden.....som jeg kunne nænne at klippe op. Kattene havde sådan forelsket sig i de store papkasser og var nærmest flyttet ind i én af dem.......og den kunne jeg da ikke ta' fra dem, vel?


Sønnen ville også gerne beholde en papkasse, for det er jo så sjovt at drille/lege med yngste-katten, Bølle.


Kønt er det ikke med den store papkasse i stuen, men når kattene og sønnen nu har det så hyggeligt, bliver den stående et par dage....MEN den anden lille papkasse, som kattene har haft stående ryger ud....vi kan jo ikke ha' stuen til at ligne et lager.


6 kommentarer:

  1. Så er det med at passe på fingerene på den anden side af kassen ;0) God genbrugs ide ;0)

    SvarSlet
  2. Det er altså sjovt som din kat Simba, ligner min Simba som jeg havde for nogle år siden:-)

    SvarSlet
  3. Genial ide, at lave katteseng på den måde :)
    Jeg kan også godt lide teksten, den passer rigtig godt i jeres tilfælde.

    God lørdag til dig, husk at solen skinner, så ud af døren med dig

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Hihihi papkasser er skønne til børn, katte og legesyge voksne... Hvis jeg den dag i dag, får fingerne i en mellem stor papkasse, kan jeg sagtens find på at lave den om til et dukkehus ,bare for hyggens skyld....... Også selvom der ikke er nogen her i huset der leger med den slags mere..

    Men det er hyggeligt........... at skære, klippe klister , male, osv.........

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  5. Smart ide med de kasser, som seng.. :D
    Jeg har også en stoor papkasse, som jeg har dekoreret med 2 slags papir og masking tape.. Som mine tre eeelsker at lege/side/ sove i.. Jeg har desuden puttet lidt rest papir i, som de nyder at rode rundt i - og gemme legetøj nede i :D

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare en fed ide. Har selv to katte og de skal bare se skyggen af en æske eller kasse så er de der med det samme...

    SvarSlet