mandag den 9. april 2012

Når katten er ude spiller musene på bordet...

eller omvendt.


Yngste-katten, Bølle, er pt. ret provokerende. Kattene må ikke være på bordet. PUNKTUM. Jeg kan selvfølgelig ikke se hvad de laver, når jeg ikke er hjemme, så her i huset spritter vi bordene af, når der laves mad.

Lige for tiden synes jeg at Bølle udfordrer denne regel ret ofte. Havde lige lagt noget vasketøj til afhentning på bar-disken og da jeg lidt efter kommer forbi, ligger der en stor kat og troner ovenpå tøjet på bar-disken (den hører også ind under kategorien: Bord må ikke betrædes).


Jeg kan sådan set godt forstå, at han valgte sig dette udsigtspunkt, men fik altså ikke lov at blive liggende. Inden i var jeg lutter smil, for jeg synes jo at kattene er så sjove....også selvom de gør noget forbudt.

5 kommentarer:

  1. Hæ hæ ja, og teoretisk har Bølle nok en forestilling om, at ovenpå tøjet er IKKE på bordet.

    God regnvejrsdag til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Hvor ER han lækker - ISÆR som han ligger der og troner... hi hi

    SvarSlet
  3. Tror ikke at der findes en kat som ikke elsker at ligge på et bord.... Men ja.. de skal ned.. :-)

    Bilbo min 40 kg hund vil også gerne ligge i sofaen, men han får ikke lov.... For så er der ikke plads til os andre...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Jeg har samme regel herhjemme - borde er et "no-go" for katten.
    Men den senere tid er jeg ofte faldet i søvn på sofaen om aftenen - og sikkert er når jeg vågner i nattens løb, så ligger katten på et af sine "no-go" steder :-)

    God og hyggelig regnvejrs dag til dig.

    SvarSlet
  5. Vores katte må heller ikke være på bordet og det ved de godt. Jeg har også oplevet at vågne op på sofaen ved lyden af en kat som hopper ned. For et par minutter siden synes Balou (vores sorte kat) at han trængte til opmærksonhed og derfor hoppede han op her på sofabordet og steppede hen over computeren. Ja de gør nogle sjove ting de katte og kender udmærket det med at være lutter smil indeni, selom de er ude på ballade:-))
    MIS stortrives kan du hilse din svigermor og sige. Hun er simpelthen så forkælet og har sine foretruken sovepladser på loftet inde i en seng eller i vinduet, hvorfra hun har en god udsigt og kan følge med i hvad der sker ved naboerne.

    SvarSlet