tirsdag den 2. august 2011

Skildpadder på Zante

Jeg tror faktisk ikke, at jeg har skrevet hvor ferien i sidste uge blev tilbragt, men det gjorde den på en lille græsk ø, Zakynthos (Zante). Øen er meget lille, ren, pæn, hyggelig og bedst af alt, så er antallet af forhutlede hjemløse hunde og katte minimalt (vi så 3 gadehunde og 2 katte i velnæret tilstand). Sidste år på Rhodos havde jeg en hæslig ferie, for jeg kunne virkelig ikke lukke øjnene for de stakkels hunde og katte, der var OVERALT. Zakynthos er en helt anden historie og selv i hovedbyen så vi ingen forhutlede gadehunde/katte. Jeg tror at øens størrelse betyder, at befolkningen tager et fælles ansvar.

Nå,  men Zakynthos kan klart anbefales og når man nu som mig, er totalt National Geografic freak, så blev det ikke dårligere, da vi var ude at se skildpadder. Vi boede i en lille by, Kalimaki (bliver nødt til at indskyde, at man skal gå LANGT uden om Laganas, med mindre man er til Sunny Beach-stilen).

Fra stranden i Kalimaki kunne vi se skildpaddeøen.


Og fra selvsamme strand kunne vi se beviset på, at der var mange skildpadder. Foruden de mange skildpadde-reder, så......vadede vi rundt i skildpadde-lort!


Og nej det var faktisk ikke ulækkert, for det var bare indtørrede hårboller af fordøjet tang. I starten vidste vi ikke, at det var skildpaddelort og tænkte at de fine tørrede hårboller ville gøre sig godt i en efterårs-dekoration ;D. Mistanken om at det kunne være skildpaddelort, fik os til liiige at tjekke med guiden først, inden vi begyndte at samle ind til diverse efterårs-dekorationer ;D.

Selvfølgelig så vi også skildpadder og det var en fantastisk oplevelse. De er dælme store!!! Skildpadden her på billedet er mindst 150 cm lang, selvom man måske ikke lige skulle tro det ud fra billedet.


Vi havde en fantastisk ferie og selvom jeg har svoret at, det var min sidste tur til en græsk ø, så må jeg indrømme, at jeg er fristet til at besøge Zakynthos igen.

Og det var også min første ferie, hvor jeg slet ikke var bekymret for mine dejlige katte. Basse og Bølle var nemlig på ferie ude hos Heidi på Højvang Kattepension. Det er et fantastisk sted og kan kun anbefales!

NB: Jeg skal nok afslører feriens håndarbejder senere

1 kommentar:

  1. de der hårboller fandt vi også på mallorca - vi troede først det var en slags rede med noget fiske tam tam i.. den græske ø har vi ofte talt om.. jeg kan vist godt overtales nu.. :0)
    Godt dine katte har haft det godt:0)
    KH Iben

    SvarSlet