onsdag den 24. august 2011

En dejlig gave


Jeg har fået en rigtig dejlig gave
af min rigtig dejlige lille-søster....

nemlig denne broderi-bog:


Jeg har 2 andre broderi-bøger af Lis Paludan
og denne passer fint i samlingen ;D.

Retro-stilen er ikke en del af min personlige eller hjemlige stil, men jeg kan godt li' disse gamle håndarbejdsbøger.....jeg kan li' at se hvordan farverne er sat sammen.


Husene her er simpelthen bare for skønne og jeg kunne godt forestille mig dem på et fint broderi-etui (som jeg har tegnet på, men ikke kommet videre med).

3 kommentarer:

  1. Hvor sødt af hende.

    Det med husene er sødt - Skønne farver.

    SvarSlet
  2. Jeg må også tilstå at jeg kun har nogle af de gamle kreabøger fordi billeder er så dejlige og inspirerende uden jeg skal kopiere tingene direkte. Nogle gange lader jeg ovenikøbet gamle kreabøger blive stående fordi jeg håber nogen rent faktisk vil bruge dem praktisk og ikke bare savle over billederne. Sidst måtte jeg forklare mig selv at jeg aldrig ville komme til at male almueblomster selvom jeg havde fundet den fineste gørdetselv bog ud i netop den kunst.
    Dejligt når andre kommer med den slags gaver.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  3. åhhh hvor lækkert. Har også en del af hendes bøger, fundt til ingen penge i genbrug, men nøj hvor vil jeg gerne have fingerne i netop denne bog. Jeg må på jagt... ;-D

    SvarSlet