fredag den 17. juni 2011

Tusind tak af hele mit hjerte

Da jeg var helt opgivende i sidste uge...over Kaspers situation, spurgte jeg Wenche om hun ikke ville lave en ønskestjerne til Kasper (man kan finde en DIY på hendes blog). Vi har brug for al den positive energi, der kan skrabes sammen og sendes i retning af Kasper. Wenche var så sød at sende Kasper denne fine ønskestjerne, som en gave. Tusind tak søde Wenche.



Og med stjernen fulgte det sødeste lille håndspejl....jeg tænker at det er til mig, så jeg rigtig kan se poserne under øjnene ;D. Pakken gav os så energi til at forlange en klaring på Kaspers tilstand.

Jeg ringede faktisk til Astma og Allergi Forbundet, for at få en forklaring på hvordan man tester for astma. Lægerne bliver ved med at sige at de tror ikke, at drengen har astma, men han skal tage astma medicin alligevel? Og for en uge siden fik vi at vide, at den belastnings-test Kasper skulle ha' haft, var smuttet i systemet, men at han ville blive presset ind i august?!? Og at sådan en belastningstest i øvrigt ikke var meget bevendt???? Jamen så find dog ud af om drengen har astma! Den første astma-test viste, at Kasper ikke har astma og hans sygdomsforløb er heller ikke typisk for et astma-forløb. Men alligevel fik han medicin? Uuhhhh der er så mange spørgsmål i mit hovede. Nå, men jeg kontaktede jo Astma og Allergi Forbundet, der først lige ville høre Kaspers sygdomshistorie og de mente, at vi skulle forlange at få drengen undersøgt i Odense! Godt nok er de bedste astma-læger i Kolding (hvor Kasper jo er tilknyttet). Jeg fik altså ikke et rigtigt svar på mine spørgsmål om hvordan man helt konkret finder ud af, om et barn har astma......men på tirsdag har jeg en tid hos min egen læge....godt nok omkring en kemisk forbrænding, som jeg har fået ved at bruge Veet under armhulerne, men nu må det vente og jeg vil be' om hjælp til at forstå og finde ud af hvorfor vi ikke har en kontakt-læge, som de på sygehuset bliver ved med at henvise til (og når vi spørger om navnet på den her kontakt-læge, er der ingen der ved hvem det er???? Arhhh det er sgu da betryggende).

Nok om mit vrøvleri. Vil bare lige opdatere de søde søde søde læsere, der spørger til Kasper. Og som giver mig energi til at kæmpe videre....men det burde da ikke være en kamp vel?

3 kommentarer:

  1. Sikke en vidunderlig ønskestjerne ;0)
    Det er da noget rod med det sygdomsforløb kan man ikke ringe til patientklagenævnet eller hvad d et nu hedder.
    Det kan da ikke passe man skal vente så længe.
    ØV. Håber din egen læge kan give dig et mere brugbart svar.

    SvarSlet
  2. Nej Lene det burde ikke være en kamp.Men med syge børn skal vi være stærke og hele tiden et skridt foran helst komme med alle svar selv.Så i denne verden skal man være kampklar.Her går vi også en hård uge i møde vedr Natasja
    Stort Kram Else

    SvarSlet
  3. De bedste ønsker herfra, jeg håber virkelig i snart får en afklaring! Det er hårdt at svæve rundt uden noget at forholde sig til!
    (Mor til to asmatiske-bronkitisbørn)

    SvarSlet