mandag den 20. juni 2011

Flag-ranke til min dejlige niece


Jeg har faktisk en super dejlig voksen niece....ej altså jeg har så svært ved at lille Mia er blevet voksen...men hun bliver altså student i dag. Min kære påståelige mand...ja sådan kan han også være, han overbevidste mig om at pigen først blev student fredag og ikke i dag!!!!! Men da jeg nu alligevel mente at jeg havde ret, så tjekkede jeg selvfølgelig med pigens mor og jeg havde ret!!!! Hvilket betød at vi i lørdags fik vanvittig travlt med at finde den helt rigtige studenter-gave. Gaven blev købt, MEN så tænkte jeg at Mia selvfølgelig skulle ha' sin helt egen flag-ranke...hjemmelavet selvfølgelig. (hvorfor ikke lige presse citronen?)

Der blev i hast googlet flag-ranker og hos http://www.morskaber.blogspot.com/ fandt jeg en fin DIY, men da jeg jo var lidt i tidsnød, måtte jeg vælge en syet udgave. Og hos Dorthe i Panduro Hobby i Kolding fik jeg den sædvanlige fantastiske hjælp og en rigtig god flag-ranke-vejlednings-kopi (den kan købes i butikken). Den var også syet i hånden, men Dorthe havde da lige et par gode tips og med dem i baghånden, samt vliesline 320 gik jeg i gang....jeg miksede de to opskrifter og resultatet kan I jo se på billedet.

Nu kalder manden og vi skal afsted....pokkers mangler at skrive kort....ha' en god aften.

5 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin :0) Den bliver hun helt sikkert glad for - og tillykke med hende ;0)
    Forresten vandliljen fra forrige indlæg er også super fin..

    ha' en dejlig aften
    KH.

    SvarSlet
  2. Super fin - også selvom den ikke er håndsyet ;0)

    SvarSlet
  3. Hej Lene. Hvor er den bare fin! Får helt lyst til også at lave en :o)

    Vi mødtes til WWKiPD hos Dorthe. Siden da har jeg også selv fået en blog: http://mariessyslerier.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. oh yer.. selvfølgelig skulle du presse citronen.. men hvilken dejlig citron.. Skønne flag.. det er jo et minde for livet til denne heldige pige, fra dig.. De er super søde:0)

    SvarSlet
  5. Har været omkring Panduro i Ålborg i dag men de har ikke sådan et mønster ... kunne godt have brug for en hurtigere udgave en gang i mellem ;0)
    ku' vi bytte? med ??

    SvarSlet