lørdag den 18. maj 2013

"Nye" hæklede puder


Det er lidt af en overdrivelse at kalde de hæklede puder for nye, da de var færdige for 2 måneder siden. Eller det vil sige, det ene pudestykke var færdig for 1 år siden og så manglede jeg garn til pudestykke nr. 2 :). Men for 2 måneder siden var begge puder klar til at indtage deres plads i soveværelset.


Jeg har hæklet i Kauni-garn, det første nøgle er købt hos Tante Grøn.

Mønsteret har jeg fundet her.

Lidt ekstra fakta: Jeg har brugt 2 nøgler Kauni, hæklet på nål nr. 3. Og der er hæklet 4 x 6 felter pr. pude. Puderne er monteret på hør-stof fundet i Panduro Hobby.


Lidt pinlig fakta: i den tid, der er gået fra den første pude blev færdig, til den sidste pude blev hæklet, har jeg fortrudt farvevalget.Synes alligevel ikke at de passer ind i soveværelset....vil hellere ha' dem i en lys grå farve ;D. I sofaen passer puderne heller ikke. Jeg smider dem dog ikke i skammekrogen af den grund. Måske har jeg lyst til lyserøde puder senere ;D

11 kommentarer:

  1. Uanset farven, synes jeg de er ualmindelig smukke :)

    SvarSlet
  2. Var det ikke det hæklede stykke vi snakkede om på Krea-dagen ? Lene, det er vildt flot. Smuk smuk farve og mønster, de ville passe perfekt ind i mit soveværelse, hvor det er hvidt og gråt. Tror da lige jeg skal have et par nøgler garn med fra Tanterne, når jeg kommer forbi næste gang.
    Kh Helle ;O)

    SvarSlet
  3. Jeg synes farven er super smuk. Håber ikke din smukke kat har lyst til at kradse... :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har aldrig været fan af hæklede puder, men nu har du lige - vupti - fået mig omvendt, sådan nogle vil jeg da også ha'! ;) Tak for inspirationen.

    SvarSlet
  5. De er meget smukke - rigtig godt farvevalget som passer smukt til mønsteret.

    SvarSlet
  6. De er så smukke, Lene. Jeg kan rigtig godt lide farven, og var nær ved at købe en i tilsvarende farve i dag, dog i en genbrugsforretning. De vil da også se fine ud sammen med puder i gråt! :-)

    Håber du nyder skønt vejr i Vorbasse!

    Knus Marthe

    SvarSlet
  7. For os er de nye hihi. Flotte er de. Du kunne jo lave de graa ogsaa og saa have vinterpuder og sommerpuder.

    SvarSlet
  8. Hvor er de skønne. Er vild med farven:-)

    SvarSlet
  9. De er da vildt flotte ... Ville passe min sofa ;0)

    SvarSlet
  10. Jeg syntes nu de ser helt vildt dejlige ud lige der!

    SvarSlet