tirsdag den 28. maj 2013

Hjælp hvad gør jeg forkert?

Vander jeg for meget eller for lidt?

måske ikke det bedste billede, men bladene krøller og er brune i kanten

Jeg er mægtig glad for mine roser, men nu ser bladene ikke så fine ud og jeg kan ikke google mig frem til hvad jeg gør forkert. Vil blive meget taknemmelig hvis Blogville kan hjælpe mig....og roserne.

roserne får en kande vand hver dag, når det ikke har regnet

Egentligt ville jeg berette om min dejlige dag i går, men panikken over rosen-problemerne har totalt overtaget min evne til at tænke på andet :). Selvom jeg har haft have i maaaange år, har jeg ikke den store erfaring.

Dagens opgaver venter på mig :-). Ikke de mest spændende opgaver, da de huslige pligter blev forsømt i weekenden; lørdag pga. sønnens drenge-fodbold-kom-sammen-semi-fest med kammeraterne. Søndag pga. der skulle arrangeres morgenbord med rundstykker og frisk frugt til drengene og resten af dagen blev brugt på bil-jagt ;D. Og da hele dagen i går blev tilbragt i Vejle, så venter der en stor bunke vasketøj og oprydning (drengene var nu flinke til at rydde op).

5 kommentarer:

  1. neeeeeeej det må det bare ikke være. Hulk. Googlede og rosens navn "New Dawn" dukkede op flere gange i forbindelse med min søgning på rosenvikleren. ØV ØV ØV.

    SvarSlet
  2. Du skal lave noget opvaskevand og hælde over roserne ca. hver 14 dag, ialt tre gange så er de altså væk. Det gør jeg hvert år efter råd fra en veninde. At mit rosenbed så er væk, er af andre årsager. Håber det hjælper dig videre.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Er det en NewDawn ? ... min er også gået til så ved ikke om der er så meget at gøre... gødning får den vel?

    SvarSlet
  4. Ingen af delene. Når bladene krøller har de ikke næring nok. For lidt jord, eller for lidt gødning - eller begge dele :o)

    SvarSlet
  5. Har du været inde på Havenyt.dk? Der er enorme mængder viden frit tilgængeligt for alle...

    Venligst
    Susan
    Bruxelles

    SvarSlet