onsdag den 20. marts 2013

Strikkecafé og tunesisk hækling

I går smuttede jeg til strikke-café i den hyggeligste garnbutik.
Omgivet at lækkert garn og skræppende gæs (og med et stykke kage)
så kan det ikke blive bedre.

Susanne havde et par hakkenåle, så jeg kunne teste nål og garn.
Pudestykket skal dog ikke være gult!

Min ryg var ikke enig med planen om strikkecafé, mæææn jeg satstede på at det gik alligevel.....dårlig idé kan jeg så fornemme i dag ;D.....håber ikke at det betyder, at jeg ikke kan tage til krea-dage i Fredericia i week-enden.

På håndarbejdsmessen fik jeg mulighed for at prøve tunesisk hækling og er simpelthen nødt til at hækle en pude med den teknik. Uha endnu et projekt på want-to-do-listen :). Og det var svært at modstå fristelsen og ikke købe garn til pude og bestille en hakkenål ;D

4 kommentarer:

  1. Tunesisk hækling, det kunne jeg vildt godt tænke mig at prøve en dag...

    SvarSlet
  2. Åhh jeg håber din ryg og du klarer jer, så du kan komme afsted i week-enden.

    Held og lykke med hakkenål og garn når du går igang.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Det er en rigtig fed hækleteknik, der gir et så fint mønster. Jeg har hakket flere par luffer i den teknik, men sidst knækkede min hakkenål. Krise! Så nu må jeg på jagt efter en ny.
    God dag og god fornøjelse med pudeprojektet :-)
    Kh Line

    SvarSlet
  4. Det er lidt sjovt med det der tunesiske hækling, mit blir bare meget stramt og fast.
    Jeg arvede en hakkenål fra min mormor og har hakket grydelapper en gang for mange år siden, men nu byder du jo lige hakkenålen frem af gemmerne igen og faktisk trænger jeg også til nye grydelapper, så tak for den :o)
    Venligst Vibeke

    SvarSlet