onsdag den 2. november 2011

DIY på den uldne besked

...eller i hvert fald en hurtig gennemgang af processen.

De færdige uldne glas kan du se her (gårsdagens indlæg)

Du skal bruge:


  • - T-light (eller anden glas, som du vil bruge)
  • Garn (valgfrit)
  • Photo T-shirt Transfer papir (fra Bilka eller Panduro) Det er dyrt, men sørg blot for at udnyttet papiret godt, så har du til mange projekter (jeg har også ét projekt i ærmet til jer)
  • Ink jet printer (afhængig af hvilken tranfer papir, du bruger, så tjek på papiret om anden printer-type kan bruges)
  • Bændelbånd
  • Tyndt ruskind (jeg har brugt en ruskinds-albue-lap fra Netto)
  • Napkin Podge + pensel (anden lim kan sikkert også bruges)
  • Smørrebrødspapir eller lille stykke bagepapir
  • Vita wrap

Nu kan du gå i gang:

1. Hækl et cover til dit glas (Tusindfryds super fine DIY er brugt, blot med andet garn - husk at rette maskeantallet til

2. Print sentenser ud på Photo Transfer-papiret. Der skal bruges ink jet printer (er så glad for at jeg holdt fast i ikke at bytte printeren ud med en smartere). Jeg har nu også prøvet at skrive med tushpen på papiret, spejlvendt selvfølgelig, og det virker nu også fint.

3. Klip sentensen ud og stryg den på bændelbåndet. Når papiret er kølnet, så træk det forsigtigt af og klip båndet til.

4. Placér sencensen på et stykke skind (jeg holdt det på plads med lidt Sew Line lim). Læg smørrebrødspapiret oven på skind og bånd og sy sentensen fast med en smal sik-sak. Smørrebrødspapiret hjælper trykfoden med at glide hen over båndet, da transfer papiret har tendens til at klistre sig fast til trykfoden. Smørrebrødspapiret rives ganske let af bagefter, MEN HUSK at hæfte trådenderne.



5. Klip skindet til med den afstand, som du ønsker til båndet/sentensen.

6. Jeg legede flere gange med at sy sentensen fast på det hæklede cover, men det blev ved med at trække skævt, så jeg besluttede at lime lappen fast. Gi' glasset coveret på og lim sentens-lappen fast. Når du limer, så pas på at limen ikke kommer om på forsiden, for det vil kunne ses med al tydelighed på ruskind.

7. Når du har limet sentens-lappen fast på coveret, så skal du vikle lidt cling foil/vita wrap om og lade det side i min. et døgn....ja ja det kan være svært at vente, men gør nu bare som jeg siger.

Sådan laver du et T-light cover med et statement. Og dét at skrive statements kan brede sig til mange ting...jeg har i hvert fald mange idéer ;D.....og statements.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar