tirsdag den 2. oktober 2012

Zpagetti-doily

Så lykkedes det :D

måtten er kastet ud på køkkengulvet og i skrivende stund fortryder jeg at,
jeg ikke arrangerede det hele fint og farven er den smukkeste koksgrå farve

Jeg har hæklet og hæklet og hæklet om og om igen på denne måtte/doily til badeværelset. Oprindeligt skulle det ha' været en mere romantisk stil, men manden synes ikke så meget om de forslag jeg havde. Denne udgave, hvor jeg har sneget en romantisk kant ind, er blevet accepteret. Man kan jo være nødt til at gå på kompromis ;D.

Opskriften er bare hæklet derudaf ;D, men jeg kan da oplyse at jeg har brugt 3 nøgler fra Panduro Hobby (Kolding, der jo er min yndlingsbutik) og måtten er 74 cm i diameter (troede faktisk at den var større...hmmm men den passer altså perfekt til badeværelset). Jeg har i øvrigt hæklet med nål nr. 10, da jeg godt kan li' en tæt hækling.




10 kommentarer:

  1. Hold op den er flot Lene...!!

    Jeg vil vildt gerne kunne hækle dollyer... mon jeg kan det hvis jeg kan hækle en oldemor firkant og en abe af fastmasker? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Og hvor kan man finde en opskrift på sådan en relativt enkel en som den der?

      Slet
  2. Den er rigtig flot :) kan godt forstå at Panduro i Kolding er din yndlings butik, bor selv på Sjælland, men kommer flere gange om året til Kolding, og så lægger jeg gerne vejen forbi der, de har mange ting hjemme og betjeningen er altid super :)

    SvarSlet
  3. Fantastisk flot - er helt vild med den grå farve.
    Hæklede selv en for flere måneder siden - for pokker jeg synes det er hårdt for armene, men de er heller ikke de bedste mere :o(
    Du frister til at prøve en gang mere...

    SvarSlet
  4. Skøn KÆMPE doily og godt hold ud :o) For mig var det desværre ganske hårdt for håndledet :o/

    SvarSlet
  5. Den er jeg bare helt vild med - virkelig smuk.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet