onsdag den 18. maj 2011

Lidt fremgang = fremgang


En lille update på den hæslige periode med en syg dreng. Det gik lidt fremad og så gik det helt tilbage og jeg blev desperat! I august skal drengen til kontrol, men det kan vi da ikke vente på, når det går tilbage i drengens tilstand, så jeg kontaktede egen læge.

Så ville skæbnen, at drengen blev inviteret til fødselsdag med overnatning og vi gav ham lov (med en vis bekymring). Og så gik fødselsdagen rigtig godt og da jeg spørger drengen, hvad han tænker om det, siger han: "Mor, jeg ville ikke ha' at de andre så, at jeg var dårlig, så jeg tog lige tre sug af den blå (astma medicin)". Ok tænker jeg så, drengen har da astma og hos lægen sidder jeg selvfølgelig med forventningen om at hun "blå-stempler" hans diagnose, men nej. Drengen fik alligevel ekstra astma-medicin med hjem og skal nu ha' en voldsom masse medicin. 

Jeg er lettet over at det "bare" er astma OG HAN HAR INGEN ALLERGI, for de andre muligheder var ikke til at holde ud, at tænke på. (jeg mærkede lige snerten af total panik og hjælpeløshed.

Tænk at astma kan  lave så meget rod i min dejlige drengs krop. Tror bestemt at jeg vil søge alternativ behandling, der kan "booste" ham i den rigtige retning. (ikke at forstå, at jeg fravælger medicinen)

6 kommentarer:

  1. Hej Lene...Nej det er aldrig rart når ens barn er syg.Mange gange er man magtesløs.MenKan måske lige komme med en solstråle historie.Vores Datter stine nu 28 år har haft astma siden hun var lille.16 dobbeltsidet lungebetændelse skulle der til og vi kontaktede så en kiopraktor.Ja pludselig og meget hurtig fik hun det så godt at alt medicin blev smidt væk.Man fandt udaf nogen nerver sad fast helt tilbage fra fødslen (Hørt mange gange før )Vi var også lige forbi astmaskolen for at lære at leve med sin astma hvilket også har givet meget.Så ja nu er hun 28 og bruger stadig ikke medicin eller har nogen problemer.Med 1 års indlæggelse ville jeg aldrig have håbet på så godt et resultat.Så jeg håber i får hjælp til at din søn får det bedre.Kram og forsat rigtig god onsdag
    Else

    SvarSlet
  2. Træls for din søn! Men håber da at han kan få stillet en diagnose, så I ved, hvor I står.

    Hvor interessant at en kiopraktor kan rette op på så meget! Jeg har selv astma og ligger på 3. dagen med bronkitis! Det er BELASTENDE ikke at kunne passe sit job i bund og grund pga. astma, burde måske gå til kiopraktor.

    SvarSlet
  3. Åhh hvor jeg føler med jer. Det var rent dejavu, at læse idag. Min datter på 18 havde også astma som lille, med dertil hørende medicin, blå fingre, blå læber, lungebetændelse, bronkitis, ingen sport udover dans og svøming. Hun voksede sig fra det.
    Håber at alternativ søgning hjælper jer. Zoneterapi skulle også kunne hjælpe.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Skønt at I endelig har en diagnose at holde jer til. Det må da give lidt ro.
    Jeg håber det alternative kan hjælpe jer og dæmpe symptomerne!

    SvarSlet
  5. Jeg kan kun forestille mig hvor opløsende det er, at stå med et barn og ikke kunne hjælpe.
    Jeg håber I finder en løsning, der virker for jer. Personligt tror jeg bestemt han kan få glæde af alternativ behandling :)

    SvarSlet
  6. Hejsa
    Har fulgt lidt med på sidelinjen.. Hvor I dog været hårdt ramt..
    Jeg har selv astma og vil blot lige dele et par erfaringer..
    Når man tager astma medicin er en af de vigtigste ting at tage sin medicin korrekt ( det er ikke altid lige så let som man skulle tro..) og her er apotekerne faktisk rigtig søde til at hjælpe :0)
    Mht. alternativ behandling så har jeg haft glæde af akupunktur..
    Endeligt vil jeg bare lige sige at min astma blev konstateret tidligt i teenageårene, men det er blevet bedre med årene- og nu ( som 32 årig ) tager jeg kun et "sug" om morgenen..
    KH.

    SvarSlet