lørdag den 21. maj 2011

For-glem-mig-ej


Jeg vidste ikke at man kunne få hvide for-gelm-mig-ej'er.

Jeg har en lille sød historie om for-glem-mig-ej'er og katte....ja ja nu belemres I lige med en katte-historie, men advarslen er hermed givet ;D.

Mille-mis var den dejligste og mest kælne kat jeg nogensinde har haft. Og så var hun sådan lidt dum-naiv på den nuttede måde. Vi fik hende før digital-kameraets tid, så jeg har ikke et billede af hende, men Simba er hendes bror og ligheden mellem dem er stor. Mille havde en helt speciel evne, hun kunne fornemme/forudsige hvornår jeg fik migræne eller hvis nogen i husstanden var kede af det. I sådanne situationer veg hun ikke fra vores side og når jeg lå med migræne eller stærke rygsmerter, så lagde hun sig hos mig indtil jeg fik det bedre.

Desværre døde Mille. Hun blev forgiftet af totalt latterlige mennesker. Hvem fa.....n er så tåbelige at ligge rottegift ud, altså sådan fritliggende, hvor børn og dyr kan komme til giften?

Vi begravede Mille i haven og efter nogen tid voksede frem en blå for-glem-mig-ej - og det skal lige pointeres at sådan nogen havde/har vi ikke selv i haven. Det var bare så specielt, at jeg selvfølgelig værnede om planten og tog den med i en krukke da vi midlertidig flyttede fra matriklen (vi væltede huset og byggede et nyt). Desværre overlevede planten ikke (længere historie), men hver gang jeg ser en blå for-glem-mig-ej, så tænker jeg på min søde Mille-mis. (jeg har lidt svært ved at købe en ny blå for-glem-mig-ej, så nu har jeg altså købt én i hvid)

....ja ja jeg ved godt at katten blev liggende fordi det var varmt og behageligt og planten voksede frem fordi en fugl eller andet havde ført planten til haven, MEN jeg kan nu godt li' ideen om at Mille efterlod et specielt minde!

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Det er en sød historie. Jeg synes godt om den slags ellers er vores verden præget af alt for meget fakta m.m. nogle gange er det bare rart at vide at der er mere mellem himmel og jord.. Og så giver tingene pludselig lidt mening når nu Mille blev taget fra Jer for tidligt...
    God dag.
    Lykke

    SvarSlet
  2. Jeg synes også det var en god historie om din lille mis. Den var der jo og passede på dig og resten,når i havde brug for det.

    Kh. Lis

    SvarSlet