fredag den 8. juni 2012

Lækker forret, som bare må deles

Jeg havde jo inviteret mine forældre på en lækker middag i går.

Menu:

Mango honningmelon salsa med rejer

Oksemørbradbøffer med timian-kartofler
tzatziki, asparges og salat

Islagkage på nøddebund og danske jordbær


Jeg klarede at lave maden uden de store katastrofer ;D

Forretten var så lækker.....har smagt den én gang før ved et foredrag på Anemoneklinikken......, at jeg bare må dele den med jer i blogland.

glemte at fotografere den anrettede portion,
så dette billede er de "sørgelige" rester
Mango honningmelon salsa med rejer

1 mango
1 æble
½ rød peberfrugt
½ honningmelon lille
½ rødløg

skæres i små tern

5 g. frisk revet ingefær
1 fed hvidløg
½ rød chili hakket uden kerner
½ håndfuld hakket frisk basilikum
evt. lidt mynte
2-3 spsk. jomfru-olivenolie
saft af 1 lime
salt og peber

piskes sammen og blandes sammen med det fint skåret frugt, 
trækker i 20 minutter

rejer
avocado

ved servering kan der kommes terninger af avocado i,
og rejerne vendes i frugt-blandingen


* jeg undlod ingefær og kom knap så meget hvidløg i. Synes faktisk også at man kan komme lidt mindre olivenolie i.

2 kommentarer:

  1. Mums! Lyder som en rigtig lækker og sommerlig menu! :) Tak for at du deler opskriften!

    Smil fra Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ps! Enig med dig vedr. at undlade ingefær...og sådan har jeg haft det med ingefær siden min 1. graviditet, af een eller anden mærkelig årsag.. ;)

      Slet