torsdag den 17. marts 2011

Jeg ved godt at det er ugle-set....


...det der med at kopiere andres ting og jeg er da heller ikke specielt stolt over mit værk.

For en ordens skyld skal jeg lige sige at ugle-taskerne blev syet længe før ugle-dillen og at min hensigt ikke var at kopiere for at sælge (stadig ikke en undskyldning for at kopiere). Jeg ville bare se om jeg kunne konstruere samme mønster. Dumt det ved jeg godt i dag.

Undskyld.


Taskerne er da bare for søde ikke?
Jeg syede dem til min niece/søster - Vigga's første ord var UGLE (trendy pige) og så måtte jeg jo sy en ugle-taske. Jeg syede også en mini-udgave, men den har jeg åbenbart ikke fotograferet.

Skal ærligt indrømme, at jeg overvejede ikke at blogge om ugle-taskerne, men man skal jo som sagt bekende sine synder, for at kunne leve ærligt!

ER DET STADIG EN KOPI, HVIS JEG LAVER TASKEN OM TIL EN PUDE. HAR JEG SÅ ÆNDRET NOK?

Jeg har forsket lidt ugletaskerne og kan ikke længere finde dem til salg hos designeren, som heller ikke har dem på sin blog/webbutik. De ser ud til ikke at være blevet solgt siden 2008. Måske tager jeg fejl.

17 kommentarer:

  1. Ej hvor er de bare søde, er de svære at lave? Og kan man finde mønstret et sted?

    SvarSlet
  2. Den er da så sød ;0)
    Jeg har ikke set sådan en ugletaske før

    SvarSlet
  3. Meget har jeg set med ugler,men denne model har jeg ikke set.Super fin og unik Kan da lige se mig selv med en LYSERØD model til mine nye lyserøde støvler.Ja jeg er en drømmer.Kram herfra og Super flot

    SvarSlet
  4. Kopi eller ej - taskerne kan du kun være tilfreds med, de er super skønne. Bliver i godt humør af at se på dine tasker.

    SvarSlet
  5. SKØN - SKØN, jeg ville elske at hænge den på min skulder

    SvarSlet
  6. De er godt nok søde :)
    At hente lidt inspiration andre steder fra, er ikke forkert.

    SvarSlet
  7. Så længe du ikke sælger men laver dem til dig selv/gaver må du efter min mening kopiere så meget du vil. Tænk fx på øreringe. Mange ser noget i en butik og køber dimser og giver de færdig lavet øreringe til veninder.

    Når det så er sagt, så synes jeg at du har lavet en utrolig sød taske. Tror mine niecer ville elske sådanne tasker.

    SvarSlet
  8. Aaaiii de er søde :) sådan een ville jeg da ELSKE at svinge rundt med. Så skulle den være mest grøn... limegrøn :)
    Og puderne... ja da... det ville jeg godt turde. Bliver de overhovedet produceret mere, originalerne altså :)Og som Line siger, er det ALDRIG forbudt at lave lidt til sig selv og vennerne. Det er når det bliver kommercielt, det bliver et problem :)

    SvarSlet
  9. Jeg synes det er nogle smadder søde tasker du har lavet - meget søde.

    Og så vil jeg sige at hele den ballade der er med kopiering og salg, jeg synes den er svær.

    Jeg tager det som en kompliment hvis nogen kan bruge mine ideer - og jeg er egentlig lidt ligeglad med om nogen så sælger det de laver.

    Hilsen Grith

    SvarSlet
  10. Mellem kopi og inspiration er der vist en hårdfin grænse.
    Men jeg har, som flere, der kommenterer dette indæg, ikke set dem før.
    Der er eksempelvis nogle et sted, der startede med at lave ting med ugler på, og det er vi så en hel del, der har gjort efter - det er mode :)
    Og lige netop dig, synes jeg ikke skal være bange for at kopiere. Jeg er sikker på, at der er mange, der får inspiration af dig. Mig selv for eksempel. Jeg så dine enormt flotte hækleetuier, og da jeg for et par dage siden besluttede mig for at lære at sy, overvejede jeg hvad jeg skulle sy: Et strikkeetui - inspiration fra dig, men ikke det samme som dig - jeg håber stadigvæk på at kunne eje et af dine :)

    SvarSlet
  11. Selv har jeg lavet både puder og tasker i ugler. Men dine ligner da ikke andre jeg har set.. Man skal da også ha lov at være til... Den berøringsangst om hvad man må blive inspireret af, forstår jeg ikke. troede at blogverdenen var til dette formål.

    Nå men måske ikke..

    Held og lykke..
    de er skønne hvis du spørger mig.
    Lone

    SvarSlet
  12. Jeg har faktisk aldrig været til ugler, men de der tasker de er altså for søde!
    Hvis man har set noget og efterfølgende selv laver et mønster - så er det vel ikke rigtig at kopiere? Jeg har da lige set tasker på amio.dk som lignede rigtig meget noget fra en bog! Det syntes jeg måske er lige på kanten!

    SvarSlet
  13. Du skal bare være stolt over dine ugler ;-)
    Det er nemlig snart svært at opfinde UGLEN, da den findes i utallige varianter på nettet.
    Hilsen Gitte

    SvarSlet
  14. Jeg synes dine tasker er fantastiske.
    Og det er DINE. Jeg har fulgt med i diskussionen om kopiering, og har det lidt svært med det. En af grundene til at jeg blogger er at jeg kan inspirere og blive inspireret! Jeg elsker at surfe rundt og kikke, og hver gang bliver jeg bare super motiveret! Jeg kunne også finde på at lave den fine taske...

    SvarSlet
  15. Hvor er de fede de ugletasker :-)
    Mvh
    www.etsmukkereliv.blogspot.com

    SvarSlet
  16. Uf, hvor er jeg træt at kopisnakke i blogland - velvidende, at jeg ville blive lidt tøsefornærmet, hvis jeg opdagede, at nogen havde lavet en lige lovlig Køn Kopi af noget, jeg havde lavet. ;)
    Det er nogle SÅ seje ugletasker, de der - har aldrig set dem før og aner faktisk ikke, hvad du hentyder til. ;o)

    SvarSlet
  17. Ej hvor er de bare SKØNNE ;O)

    Kan man finde mønsteret til dem et sted? Eller er det et du vil dele? For de er da bare for herlige ;O)


    Knus Camilla

    Camilla_Knudsen@live.dk

    SvarSlet