fredag den 12. august 2011

KBH tur/retur

Jeg har jo lige været et smut i København, for at besøge min dejlige søster og hendes skønne familie. Åh hvor var det bare dejligt at gi' min søster et knus.

Jeg er ikke så god til at tage toget til København, for jeg er skrækslagen for det sekund, man stiger ind i toget. Når jeg så først er i toget, så synes jeg at det er den bedste rejseform, men dét der med at træde over mellemrummet mellem tog og perron, gør mig helt panisk. Det drejer sig kun om et split-sekund, men det kan altså fylde helt vildt i mit hoved (ja det var så en lille pinlig afsløring om mig selv).

I toget på vej til København, mødte jeg en kunstner fra Singapore. Han var på et tre måneders inspirations-ophold her i Danmark. Det var så sjovt at møde en vildt fremmed og finde ud af at vi havde samme passion: KATTE. Jeg sad og hæklede på nogle svampe og han var meget interesseret i dem, for i hans kunstværker, er der altid et par svampe. Svampene, som jeg hæklede på, skulle bruges til et julemarked og sælges til fordel for HITTEKAT. Idris havde selv flere katte og de var alle hjemløse katte, som han har taget til sig og givet et bedre liv. Vi var straks på bølgelængde.

Og det var guld værd at se min søsters ansigt, da hun så mig sammen med en fremmed mand, der gav mig penge og et knus ;D. For Idris havde altså besluttet, at han ville købe en flok af de hæklede svampe og dermed støtte HITTEKAT. Så nu skal jeg lige ha' hæklet et par svampe, som skal sendes til hans opholdsadresse her i Danmark (så det er jo godt at alle tv-serierne er startet op igen)

Her kan I se lidt af Idris's kunstværker (han gav mig masse postkort med tryk af sine kunstværker)




Sjovt hvad en tog-tur kan føre til.

5 kommentarer:

  1. ja, men også dejligt. I har jo begge to gjort verden lidt mindre. Du har lært noget og kunstneren har lært noget.
    Så nu er det nok ikke helt så slemt at stige over det lille trin næste gang, fot der er jo nye eventyr der venter i toget.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Ei hvor en god historie - fedt at du tog det STORE lille skridt over i toget. Her er det fly-ture der virkelig skal samles mod til.

    SvarSlet
  3. det er da en fed oplevelse den tog tur gav.. det at dele sin passion er jo fantastisk..
    Kan man ik godt kalde det en win win situation!!
    Fede billeder.. og flasker iøvrigt:0)KH Iben

    SvarSlet
  4. Det er en dejlig historie :)

    SvarSlet
  5. hi there..

    how are you doing?
    its me idris..prettyfreakyfantasy

    i have not heard from you nor i receive the promised crochet mushrooms
    i'm leaving DK very soon

    can you get back to me as soon pls

    email me at prettyfreakyfantasy@gmail.com


    cheers

    SvarSlet