tirsdag den 30. august 2011

Hmmm hvordan kommer jeg videre...

...med denne opgave?

Jeg er ved at sy på et hækleetui i rødt og med æblemotiv på (bladene var også et stort ønske). Jeg er så kommet godt i gang og pludselig synes jeg ikke, at den oprindelige idé/tegning fungerer i virkeligheden.

Udfordringen/problemet drejer sig om at den udvendige dekoration, skal matche den indvendinge dekoration.


Skal det være dette applikerede æble med broderet tekst. Jeg startede med at brodere med en lyserød tråd, men det blev altså for lyst, så det er jeg ved at pille op. Hvilken farve skal jeg vælge? Æblet får også en stilk og en lille dusk ;D. Denne løsning passer jo egentligt fint til den indvendige dekoration, men så opfylder jeg ikke ønsket om en oval med hæklet kant......



Den oprindelige idé var nedenstående løsning, men jeg kan ikke få farverne til at spille rigtigt sammen. Lige nu har jeg en halv rød hæklet kant (min svigerindes forslag) og jeg har prøvet med lyserød og grøn. En grøn kant er bare rigtig flot, men så er jeg bange for at det hele bliver for grønt i grønt. (æblerne har jeg blot lagt løst på)


Nu har jeg broderet med grønt garn, men oprindelig havde jeg forestillet mig teksten broderet i brunt garn. Hmmm måske skulle jeg ikke ha' tænkt så meget over det, for nu kan jeg slet ikke tage en beslutning.
Hjælp!

2 kommentarer:

  1. Puhhhh det er svært.
    Jeg synes jo de allesammen er fine, har du prøvet at hækle med en hvid kant

    SvarSlet
  2. åh det er ikke nemt, jeg tænkte lige på hvordan laver du ovalen, kan godt se det er knaphuls sting rundt om men stoffet ? er det bare 2 stykker stof ?
    jeg er jo ikke så stof klog :0)

    SvarSlet