søndag den 24. april 2011

Gå aldrig tilbage til en fuser

...ja det er intet problem, når vi taler om fyrværkeri.

MEN jeg blev altså ved med at arbejde på lege-hus-tasken. Jeg syede huset og pillede op igen...alt for mange gange. Jeg satte først en lynlås i, men den pillede jeg af (jeg havde også smeltet den to steder) og så satte jeg en ny lynlås i, som også blev pillet af (jeg havde syet den for tæt, så den kunne ikke lynes frit op og ned). Jeg gik så tilbage til den oprindelige model, men kan nu konkludere at jeg ikke har afstivet tasken nok (der er ellers to gange volumenvlies, den kraftige veledon og så noget helt fantastisk afstivnings-vlies jeg ikke har set før, men som Dorthe fra Panduro viste mig). Da jeg arbejdede  med lyn-lås udgaven, var afstivningen den samme og da var tasken stiv nok???!!!!


Huset/tasken er blevet så vind og skæv og de franske knuder er heller ikke længere så franske, men nærmere nogle knudrede tråde. Billedet viser ikke rigtig de franske knuder, men de er strøet på græsset mellem blomsterne. Min søster vil gerne ha' tasken alligevel, men jeg er ikke sikker på at jeg vil gi' min niece sådan en gang klamp-huggeri. Måske vil jeg tegne lidt videre på idéen og så prøve igen.....om meget lang tid!

Jeg kan også konkludere, at jeg ikke skal forsøge at presse et håndarbejde ud med hovedet fuld af bekymringer.

 De skønne stoffer, der er brugt til huset er bla. fra Modestoffer, Stof 2000 og Panduro.

7 kommentarer:

  1. Jeg er ellers meget imponeret og synes huset ser helt fantastisk ud:)

    SvarSlet
  2. Det er en meget sød taske/dukkehus.

    SvarSlet
  3. Jeg er ellers ganske impnereret og jeg er sikker på at der vil være meget god leg i den, selvom den ikke lever op til dine meget høje kvalitetskrav.

    Jeg synes bare du skal give den væk og tænke på at den er lavet med kærlighed.

    SvarSlet
  4. Hold da op din jern kvinde.. Viljen fejler vist ikke noget.. det hus ser nu flot ud..
    Op på hesten igen som nogen siger..:0)

    SvarSlet
  5. Jeg bøjer mig i støvet - fantastisk arbejde.

    SvarSlet
  6. Ja jeg synes altså også den ser rigtig fin ud - er sikker på den vil blive modtaget med glæde :0)

    SvarSlet
  7. Jeg kender meget godt til det der med, at det skal være noget nær perfekt, før man selv er tilfreds.
    Ved du hvad, det hus er rigtig flot, og enhver lille pige vil elske det!!! Uden nogensinde at opdage de småfejl, du ved hvor er...
    Klap dig selv på skulderen i stedet :o)

    SvarSlet