tirsdag den 22. april 2014

Jagten på den gode historie og chokoladekage

....perfekt til en ferie ikke?

Jeg har modtaget en lækker bogpakke fra Høst & Søn og en udfordring til at deltage i deres konkurrence: Bag en Ken Follett kage


Hovedattraktionen i bogpakken var Ken Folletts bog; Giganternes Fald, men bogen Kager der smager vandt nu lige så stor lykke herhjemme. 

Ken Follett udkommer med endnu en bog lige om hjørnet og det skal fejres med kage.....alt kan jo fejres med kage ikke?  Jeg valgte ikke at deltage i kagekonkurrencen, men blev helt klart inspireret til at bage ;).

Sønnen, der har været hjemme i påsken, havde også kammerater med hjem og så var det jo oplagt at bage en kage. Det var svært at vælge hvilken kage, da bogen er lækkert sat op og har mange fristende opskrifter, men jeg står egentligt og mangler en god opskrift på en chokoladekage.


Bondekonens chokoladekage skulle testes og den blev rigtig rigtig god. Jeg dryssede hakkede (smuttede) mandler ovenpå dejen og det kan anbefales.



godt afsnit og sød titel

8 kommentarer:

  1. Fedt med en ny god bog og så med chokoladekage til... så bliver det ikke meget bedre!

    SvarSlet
  2. Mums, kunne godt lige spise et par stykker af den kage lige nu, inden frokost ;-)

    SvarSlet
  3. Bage/kogebøger er også af min yndlings art, så savler også over dine fine billeder.

    God tirsdag til dig kære Lene,

    Hilsen Lis

    SvarSlet
  4. Mums, saa mangler der bare lige en god kop tea hehe.
    Follet, han er bare saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa god.

    SvarSlet
  5. Det er min yndlingsbagebog! Favoritkagen er kanelkage med cremet kaffeglasur. Mums, siger jeg bare.

    SvarSlet
  6. Jeps herhjemme er kagebagebogen også en af favoritterne :0)
    Kagen der pryder forsiden kan varmt anbefales, og flere af chokoladekagerner og..og..og..og.. UHM.. Den bliver du ( og familien hi hi ) glad for..
    KH.

    SvarSlet
  7. En skøn kagebog. Har sin plads på reolen i mit køkken.
    Pt er min favorit Sarahs chokoladekage.
    Fuldfed chokoladesmag, til trods for at der benyttes kakao.

    SvarSlet