fredag den 12. juni 2015

En funky hækletaske...


...til min seje hækle-pige.


Jeg "underviser" jo et par piger i hækling og den ene pige kommer med sit grej i en plastikpose og selvom det er en Panduro Hobby pose, så synes jeg nu alligevel, at den skulle skiftes ud :-) Og da hun i mandags havde skiftet Panduro posen ud med en Rema pose MÅTTE der ske noget :-)

Jeg spurgte hende hvilket udtryk, hun ønskede på tasken og hun skitsede hurtigt en idé. Jeg har et design liggende på en hækletaske, som er hurtig at sy, men pigens skitse mindede om et par cowboybukser...og ja så foreslog jeg om hun kunne li' en genbrugsidé?

Svaret er jo tydeligt at se på billederne, for hun syntes at det var den helt rigtige idé og sammen fandt vi, i den lokale genbrugs, et par denimshorts i en børne-størrelse :-) Og et bælte, der blev brugt til skulderrem :-)



Og så var super enkelt og hurtigt at sy tasken. 


Nu har min hækle-pige en taske, hvor der er plads til hækleetuiet (for sådan et har hun selvfølgelig), notesbogen (hvor hun skriver opskriften ned i til eget design...jep hun er så sej) og der er også plads til garn :-)


#hurraformedicin 
#avminarm
#dageneftervarprisenhøj
#mendetvardetheleværd

9 kommentarer:

  1. Herligt! Kreativt! Sej taske til en sej pige!

    SvarSlet
  2. Herligt! Kreativt! Sej taske til en sej pige!

    SvarSlet
  3. Godt fundet på og meget personlig
    Jeg har engang lavet puder af aflagte ynglings cowboy bukser, de var også et hit

    SvarSlet
  4. Hold op, hvor er den fed, det er da en fantastisk idé, du har fået der

    SvarSlet
  5. Det var da en fantastisk ide med den "bukse"taske - hvad mon den pige med tiden vil drive det til :)

    SvarSlet
  6. Den er skisme smart <3 Din "hæklepige", må være lykkelig med så dygtig underviser <3

    SvarSlet
  7. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    SvarSlet
  8. Hvor er det er sej og praktisk taske du har lavet. Den kan da bruges til andet end hækletøj. Det må være sjovt at have en taske andre ikke kan købe mangen til. 👍😊

    SvarSlet