mandag den 5. august 2013

Ferie-undren

...varmen fik mine tanker på langfart
(da det var for varmt til at hækle og bogen var læst færdig)


Vi har tilbragt en dejlig uge på Mallorca på et gigantisk hotel (gør det nok ikke igen) i Sa Coma (som jeg ikke rigtig kan anbefale....med mindre man er ok med at ligge ved poolen og/eller stranden dagen lang OG kan acceptere et lille udvalg af spisesteder).

Indlægget skal dog ikke handle så meget om ferie-oplevelserne, men mere om de ting, som jeg undrede mig over, mens jeg lå der og stegte ved poolen.....når jeg altså ikke lige hæklede ;)

- hvis man skal bruge den der pose til bind, 
hvordan skal resten af familien så kunne benytte toilettet? 
Skal man så ringe efter en stuepige hver gang, 
der skiftes bind? 
Se billedet

- hvordan formerer vandmænd sig? 
Og hvorfor er der pludselig en voldsom stigning
 i antallet af vandmænd i havene?

- hvad får en 38-42-årig (hvid) kvinde til 
at få lavet de der hovedfletninger, 
hvor man kan se hovedbunden?

- hvorfor er det ok som turist at være sløset 
og efterlade krus, kopper, tallerkener 
og ispapir ved solvognen? 
Skal man blot efterlade de gode manerer derhjemme?

- hvorfor kan jeg ikke blive brun på mine ben? 
Bruger ikke solcreme på dem
 og de bliver ikke engang skoldede?????
Heller ikke i middagssolen?

- hvor mon hotellets påfugle går hen midt på dagen? 
Det var så hyggeligt at ha' dem gående omkring.

- hvorfor kunne vi slet ikke købe agurker 
i supermarkedet? Har de da ikke agurker på Mallorca?

- hvor mange sten mon der kan være i min kuffert?

- mon de øvrige strandgæster vidste, 
at der lå masser af skildpaddelort på stranden?
(lignede små fladmaste indtørrede kiwi-frugter)

- mon familien kan lokkes med til Skotland 
næste sommer? Eller Irland?

Ja jeg undrede mig over lidt af hvert ;D, men det var ikke de store livs-spørgsmål, der prægede mine tanker ;D.

Lige nu undrer jeg mig over, at familien regner med, at jeg ordner al vasketøjet OG over at jeg ikke kan få ferie-billederne ud af sønnens kamera.

8 kommentarer:

  1. Hahahaha.....fede tanker, som får det store smil frem. Ja, jeg kan sagtens svare på det sidste. "Det gør de HELT sikkert". Velkommen hjem ;O))
    Kh Helle

    SvarSlet
  2. Tjae ... ;0)
    velkommen hjem igen ..

    SvarSlet
  3. Dejlige, skøre og relevante spørgsmål, sidder her og trækker på smilebåndet:)
    Velkommen hjem søde Lene.
    Kh. Stine

    SvarSlet
  4. Helt rart at se, at det ikke kun er mig, der undres over de mest mærkelige ting.
    Det er altid rart at være i båd med andre.
    Og god fornøjelse med vasketøjet (kender godt det, at få den tjans)

    SvarSlet
  5. Sikken en masse "sjove" tanker :-) I Sa Coma har jeg også været og vil heller ikke tilbage dertil, men der er mange andre skønne steder på Mallorca. Det er en god ide at tage et check om hotellet bedømmelser inden man bestiller og det kan gøres på Zoover.com
    God fornøjelse med vasketøjet, og velkommen hjem :-D

    SvarSlet
  6. Var der skilpadder dernede ?
    Var selv på Mallorca tidligere på sommeren. Cala Major - det kan anbefales. Bybus afstand til Palma. Og nemt til alting.
    Holder I af regn - så er Irland eller Skotland perfekt. (har selv været begge steder - spændende , men regnfulde).

    SvarSlet
  7. Åh ja, den med vasketøjet, tror jeg ikke der vil tage fra dig/os, sådan er det altid efter en ferie.
    Det er det utroligste tanker man kan få ved at slappe af.
    Velkommen hjem.

    PS. de hjemløse katte på Mallorca, sikkert også andre steder, nyder de store sandstrande /kattebakker :-D

    SvarSlet
  8. Mine ben bliver heller aldrig hvide på trods af manglende solcreme og 14 dage ved ækvator, troede kun det var mig, der havde det problem...

    Den der pose til bind lyder meget mystisk....

    Kh Maja

    SvarSlet