lørdag den 22. juni 2013

Et spørgsmål om duft

...og god service.


Kan du se, at dette er parfumerede trusseindlæg? 
Fremgår det tydeligt på pakken?

Hvis ja, så trænger jeg til briller....nå ja det gør jeg jo også ;D

Hvorfor blogger jeg så om trusseindlæg?

Jo fordi jeg ikke kan forstå, hvorfor der skal tilsættes parfume i bind og trusseindlæg. Og duften er for mig, sådan en kvalmende sød potpourri .....OG giver mig migræne med det samme.

Jeg vil gerne holde en god karma på bloggen og ikke være negativ, MEN jeg forstår det altså ikke...dét med parfume i trusseindlæg? Jeg kontaktede producenten og fik et meget fint svar og refunderet mit køb (80 kroner er jo også en slags penge). Super-fin service...positivt og opvejer forhåbentligt det negative i indlægget ;D

Hvad er din holdning til parfume i trusseindlæg/bind?

22 kommentarer:

  1. Der skal ikke tilsættes duft til noget overhovedet...hverken trusseindlæg eller andre ting og sager....det kan ikke være sundt eller godt for vores organisme :-)

    Fint du fik pengene retur :-)

    SvarSlet
  2. Jeg ville aldrig købe dem. Det kan ikke være godt!

    SvarSlet
  3. Nej der skal ikke tilføjes nogen duft. Har også været ude for at toiletpapiret var tilsat duft. Kvalmende . . .

    SvarSlet
  4. Der skal ikke være duft i, jeg får det på samme måde som dig. Og ville føle mig snydt. for sgu!!!!!
    Der er rigeligt vi kan få allergi af, og der er absolut ingen grund til at der skal tilsættes duft.

    SvarSlet
  5. Ingen duft. vil nogen have duft kan de selv tilsætte en perfume

    SvarSlet
  6. Du har fuldstændig ret.
    Og det kan medføre allergier og alt muligt andet skidt.
    Underligt at det i det hele taget er lovligt.

    SvarSlet
  7. Den er helt klart et stort NEJ.
    duftstoffer må være et personligt valg, så vi der ikke er helt gode til dem kan vælge fra.
    Det undrer mig, hvordan de kan undgå at deklarere dem tydeligt?

    SvarSlet
  8. Jeg kan heller ikke læse det på pakken :-) Nej der skal absolut ikke parfume i trusseindlæg!! Men jeg er virkelig klidmoster-agtig hvad sådan noget angår, og bruger heller aldrig skyllemiddel i vaskemaskinen og kun vaskepulver uden duft. Neutral deo og meget lidt parfume... så jeg forsøger st være 'natural'
    Synes dog det kan være rigtig svært at finde ud af hvad der er skidt og kanel i 'personlig pleje' kategorien....
    Synes også at duft-lys er virkelig mærkeligt.....
    Sagde den små-sure klidmoster....
    Godt at du oplevede god service og fik pengene tilbage (80 kr er i hvert fald penge)
    God weekend :-)
    Hilsen,
    Mette

    SvarSlet
  9. Absolut nej til duft i trusseindlæg og også de fleste andre steder. Fx kan jeg næsten ikke holde duftlys ud. Men en tur forbi roserne i haven, det er til gengæld dejligt.

    SvarSlet
  10. Jeg er også enig, parfume hører slet ikke hjemme i trusseindlæg og bind m.v. Jeg synes vi undgå så mange kunstige smage og dufte som muligt.De tilsatte dufte er tit kunstige og jeg kan også opleve dem som kvalmende. Det allerbedste vi kan gøre, er at lade være med at købe dem.

    Thumbs up for at du kontaktede producenten og fik pengene tilbage.

    SvarSlet
  11. Jeg tilmelder mig gruppen. Kan ikke forstå hvorfor der skal være parfume i dem. Tør slet ikke tænke på hvis man fik en allergisk reaktion af dem. Puh ha nej tak.

    SvarSlet
  12. Jeg bruger de samme trusseindlæg, og jeg blev altså også lidt overrasket da der kom duft frem. Jeg synes det er lidt underligt, men bruger dem fortsat.

    SvarSlet
  13. Nej, ingen duft på/i hygiejne ting, det er kvalmende
    Min datter var i USA og der er der duft i babybleer ... de resterende røg durekte i skraldespanden da de kom til DK igen .... og en negativ ting mere ved det , var at så kunne hun ikke lugte om lillemanden skulle skiftes ;o)

    SvarSlet
  14. Tilsatte dufte burde være forbudt. Og ihvert tilfælde burde det da stå med STORE bogstaver på pakken, så man kan vælge fra.
    Synes som duft-allergiker,at der er rigeligt af dufte
    rundt omkring, som gør hverdagene besværlige.

    SvarSlet
  15. føj det burde være forbudt at tilsætte parfume i sådan noget ... de skulle skamme sig

    SvarSlet
  16. Nej jeg kan ikke se der er duft i.
    Jeg synes heller ikke der skal være det. Jeg får sådan en fornemmelse af, at duften bliver tilsat for at vi skal blive fremmede for vores egne kroppe og skamme os over at naturen går sin gang. Jeg kan ikke have det!

    SvarSlet
  17. Fuldstændig enig, ingen parfume i den ende, men det var da dejligt at få så fin en service!

    SvarSlet
  18. Er selv kommet til at købe to pakker som jeg / vi ikke kan bruge da ingen af os kan tåle parfume på de ædlere dele...

    Har spurgt i Føtex hvorfor de ikke har uden mere... Det kan /vil de ikke svare på !

    Synes det er rigtig øv, for det var ellers det bedste trusse indlæg.......

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  19. Ingen parfume, tak.

    Har lidt på flaske, så jeg jeg dosere en smule, hvis det skal være vildt!!

    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  20. Ingen parfume, tak, er allergisk overfor parfume hvor det kan have kontakt til huden.
    Så tør slet ikke tænke på hvad det kunne udvikle sig til, hvis jeg brugte dem.
    Blot et pift på tøjet og der kommer en mini-mikrodråbe på huden, og jeg ligner noget der er løgn efter 20 min. der hvor det har ramt.

    SvarSlet
  21. Parfume nej tak, jeg er så enig med dit indlæg

    SvarSlet