mandag den 2. april 2012

Hækle-fund i genbrugsen

Da jeg den anden dag var forbi genbrugsen (ved ikke lige hvad butikken hedder, men den støtter et godt formål), fandt jeg denne kartoffelvarmer.

Kartoffelvarmeren er grim og ulækker skjoldet, men mønsteret og ideen er helt i top....og nem at kopiere hækle efter....og 5 kroner er da billigt!


Grundmønsteret er jo stort set det samme som Karens, der skal blot laves et hul til stroppen og der hækles luftmaske-"buer" på sidste runde.


Bagsiden af kartoffelvarmeren, er blot en hæklet cirkel og den mønstrede overdel er hæklet sammen med cirklen.

Har ikke tid lige nu til at lege med opskriften, men kartoffelvarmeren ryger direkte i mønstermappen og så håber jeg på tid efter konfirmationen......kunne også godt forestille mig at bruge sådan en fætter, når der skal spises kartofler på terrassen.....uhmmmm sommer-aftener.

3 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at se, hvordan sådan en bruges :)

    Det er sjovt med alle de orange ting folk finder i genbrugsbutikker for tiden :)

    Jeg vil også have en mønstermappe...

    God mandag!

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  2. Den er rigtig fin. Kartoffelvarmer står også på min to-do liste. Det kunne være fint med en hæklet kugle med fyld som håndtag i stedet for stroppen... Bare en idé...
    God påske.
    Kh. Malene

    SvarSlet
  3. Ja Lene det er ikke det man ikke kan fine i genbrugen bare man giver sig tid.Takker for dine altid søde kommentar.Knus og rigtig god påske til dig og din familie Else

    SvarSlet