søndag den 25. december 2011

En julehistorie

...om en uanmindelig service og overskud (be warned: lang fortælling forude)

Uret her, var min mands ønske og det var bestemt ikke let at finde i vores område. Nu har jeg jo meget svært ved at køre langt i bil, så det begrænsede søge-området lidt, MEN jeg var dog klar til at udfordre mig selv (og på det tidspunkt lægens ordre om at blive i sengen).

Da tiden jo heller ikke var i overflod, ringede jeg rundt til forskellige ur-/smykke-magere og der var intet ur at finde. Panikken steg en lille smule, for der kunne ikke findes anden gave end lige præcist dette Skagen ur. Min søde søster tilbød at købe det for mig, men hvad nu hvis uret ikke faldt i mandens smag (én ting er at se det på nettet, en anden at se det på håndleddet), så var der jo laaaangt til KBH for at få uret byttet.

Jeg ringede til sidste urmager på listen og måtte nedslået erkende at jeg skulle ud at køre, for de havde heller ikke Skagen uret, men lige inden vi ringede af (jep det udtryk bruger jeg), så foreslog urmageren at jeg da kunne kontakte en konkurrent i Brørup.
Brørup? Hmmm det var ikke langt væk (har også dyrlæge dér, men kender ellers ikke noget til byen). Jeg fik nummeret og ringede med alt håbet sidende i brystet...ja jeg er altså ikke glad for at køre bil og jeg kan nogen gange hidse mig selv så meget op, at selv en kort tur kan blive grænseoverskridende.


Jeg ringede selvfølgelig først til butikken og min lykke var gjort...næsten i hvert fald. Butikken førte Skagen ure (skal huske at sige det til manden, når jeg pipper om et ønske til min 40 års fødselsdag, der er lige om hjørnet). Lige præcis dét ur jeg ledte efter havde de dog ikke og da jeg straks sukkede og sagde at så måtte jeg jo gribe rattet og ud at køre. Indehaveren sagde, at det skam ikke var nødvendigt for hun kunne skaffe mig uret inden for to dag, helt uden problemer. Hun tilbød i øvrigt også lige, at nærmest levere det på mit dørtrin, nu hvor jeg var så ked af at køre langt. WOW siger jeg bare, jeg havde slet ikke fortalt hvor svært jeg faktisk har ved at køre langt og steder jeg ikke kender. Hun må ha' fornemmet det på min stemme...og rørt takkede jeg ja til tilbudet og mødtes med én af hendes ansatte. Den supersøde kvinde, der mødtes med mig, var lutter smil og ingen sure miner over hun lige skulle lave en afstikker fra ruten hjem.

Jeg er stadig rørt over den uanmindelige flotte gestus og service (jeg ved godt at de lever af at yde god service, men dette var altså ud over det almindelige). Næste gang kører jeg selvfølgelig selv til Brørup og tjekker butikken ud.

Ha' en rigtig glædelig 1. juledag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar