fredag den 31. oktober 2014

Broderi på notesbog


...en idé, der kan bruges til kalendergave,
julegave eller værtindegave


Hos Bog og Idé bloggen fandt jeg denne fine idé, som jeg bare måtte lave, da vi skulle medbringe en hjemmelavet gave til krea-træffet i Rødekro. Jeg kunne liiige akurat lave det uden for stor belastning på skulderen.

Man kan jo bruge de farver, man personligt er til, men som mine læsere nok har erfaret, så er jeg personligt til meget dæmpede farver ;-)  ......fordi jeg synes farvesammensætning er mega svært.

Hos Bog og Idé er ideen vist på et tyndt hæfte, men jeg havde en skitsebog liggende fra TIGER, som fint kunne bruges til formålet. Det krævede dog lige en lidt anden fremgangsmåde i forhold til at stikke huller i omslaget :-)


Sådan gjorde jeg:

1. Fandt idéen hos Bog og Idé

2. Printede diamanten ud og tilpassede størrelsen til min notesbog.

3. Tapede, med masking tape, den printede diamant på bogomslaget.

4. Tog et stykke kraftigt pap (fra en papkasse...jeg har altid sådanne stykker liggende) og lagde det bag bogomslagets for-side.

5. Men en hammer og nogle et meget lille søm, bankede jeg de huller i bogomslaget, der skulle broderes i. Selvom papstykket beskytter bogens sider, så vær alligevel opmærksom på, at sømmet ikke også går igennem papstykket.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en superfin måde at gøre bogen til HELT din egen. For mon ikke vi er mange der har de billige kina-bøger eller notes-/tegne-bøger liggende?? :-)
    Jeg tror da, at jeg lige har fundet et minder "ind i mellem"-projekt. Tak for inspirationen.
    Kærligst Henriette

    SvarSlet