torsdag den 12. juli 2012

Hjælp til overspringshandling søges

Ja nu er den da helt galt...jeg har brug for hjælp til en overspringshandling.

Mangler pt. at få samlet fokus (tak Marthe fordi du fik sat ord på det) og tænkte at en lille overspringshandling ville gøre godt.....i hvert fald en slags overspringshandling.

Min nabo har kigget savlende i den fine bog "Crochet bouquet" og spurgt om jeg ikke kunne oversætte mønsteret på stedmoder-blomsten.

Intet problem og det var virkelig nemt nok

MEN

nu har jeg brug for hjælp!

sorry, men stedmoderblomsten er ikke min favoritblomst
....synes det ser lidt uhyggelig ud

Efter oversættelsen, ville jeg naturligvis også lige hækle blomsten. OG der er noget helt skævt...sådan helt bogstavligt. Når jeg følger mønsteret, også på engelsk, så bliver det midterste blad skævt....maskerne er ikke symmetriske. Måske har jeg stirret mig blind på opskriften og DERFOR kunne jeg godt bruge lidt hjælp.

Er der nogen, der har hæklet stedmoder-blomster i bogen "Crochet bouquet"?

Alternativ må jeg oversætte denne opskrift til min nabo.

5 kommentarer:

  1. Nej desværre kan jeg ikke hjælpe dig. Skøn lille blomst forresten, god til pynt på flere ting.

    Kh. Stine:)

    SvarSlet
  2. Hækler desværre ikke rigtigt, men stedmoderblomsten synes jeg er en fin blomst, i hvert fald den naturlige slags.

    Synes faktisk dit link til den polske side er pænere - jeg heller helt klart selv hellere have den opskrift :D

    SvarSlet
  3. Jeg synes den er smuk selvom den ikke er helt symetrisk. Men jeg elsker så også stedmoderplanter. :-)

    SvarSlet
  4. Jeg syntes helt bestemt at der er rigtig mange blogs i blogland som har lavet de hæklet blomster, måske de kan hjælpe. Ellers så må da der være en strikke forretning som kan være behjælpelige. Håber virkelig at det lykkes for dig for der er ikke noget så irriterende hvis man ikke kan få en opskrift til at lykkes. Held og lykke med dit projekt.
    Mange hilsner Lina

    SvarSlet
  5. Det er godt nok nogle dage siden at du har lavet oplægget, men jeg har først lige fundet din fine blog.

    Jeg er helt vild med stedmorblomster, og har lavet et hav af dem her http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=130&d_id=36&lang=dk

    Håber måske det kan hjælpe naboen;-)

    Mvh.
    Rikke

    SvarSlet