fredag den 6. september 2013

Vejr-krise....

...eller noget i den stil ;-)

I dag skal sønnens fødselsdag fejres og menu'en er en rigtig efterårsmenu! Og så bliver det varmt i dag = vores stue bliver en bageovn! Kødet er bestilt hos slagteren, så menu'en kan ikke ændres. Pokkers, troede altså ikke lige på vejr-profeterne....så kan jeg lære det! Kender I ikke det med at maden også skal passe til vejret? Eller er det bare mig?


Jeg spurgte drengen, hvad han ville ha' på menu'en og fik svaret "mor, nu spiser jeg hvad der kommer på bordet". Bemærk ordet NU ;D, ja han er sandelig kommet på efterskole. Menu'en kunne jo være hvad som helst, men selvfølgelig har jeg valgt noget han kan li' :-).....og noget som jeg i min barndom ALTID bestilte til min fødselsdag.

På krea-fronten er der også lidt krise. Dagene forsvinder for mig og jeg får ikke rigtig lavet noget som helst, men måske byder næste uge på mere krea og mindre rengøring, tøjvask, indkøb, mm.?

6 kommentarer:

  1. Åh, kender det så godt - Vores stue er et drivhus om sommeren - så man skal virkelig tænke mad og vejr sammen. Vi skal også have gæster i aften, og heldigvis har jeg ikke købt ind endnu! Er nu sikker på, at dine gæster vil synes om maden, uanset varmen - det vigtigste er jo smagen og det gode selskab :-)

    Og ja, jeg håber også altid at næste uge bringer mindre indkøb, rengøring og vasketøj! haha :)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er ekstrem dårlig til at lave mad, men den bliver da spist....også selv om kartoflerne altid koger ud for mig.
      Ja og så lever jeg i den tro, at næste uge ikke har så meget tøjvask på programmet.....naivt, når sønnen har forlænget weekend = bunker af vasketøj

      Slet
  2. Årh hvor er du altså sød. Jeg kan ikke engang få fx hovedret og tilbehør færdig til samme tid, så nej, jeg bekymrer mig slet ikke om menuen passer til vejret. Hehe. Men kan godt se pointen! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Liv, jeg kan heller ikke få maden færdig samme tid og da slet ikke sovsen ;D. Derfor ville det jo være dejligt, hvis menuen havde passet til vejret....hø hø bare så jeg havde styr på en enkelt ting.

      Slet
  3. Hahaha... NU spiser jeg... Ih hvor jeg glæder mig til den dag ;o)

    Min den ældste bestilte en gang risengrød og hjemmelavet is på sin fødselsdag. Lige den dag besluttede vejret sig til at være sommer og 23 grader - men risengrød blev det!

    Tillykke med sønnen og trods alt.. En pragtfuld fest til jer <3

    SvarSlet
  4. Hi hi, ja efterskole livet ændrer både de unge og deres forældre.
    Tillykke med ham

    SvarSlet