onsdag den 3. juli 2013

Dagens genbrug # 2...

 ...gamle bukser

Dagens bidrag til "Vi-genbruger-bloglegen", er et penalhus.


Et par gamle fløjlsbukser købt på et loppemarked fik nyt liv i form af et penalhus eller hvad nu modtageren vil bruge den til ;).

Inspirationen til etuiets udtryk, kom fra modtageren selv. Jeg mødte Mette i Brugsen og hun havde den smukkeste bluse på. Hjemme kredsede tankerne omkring denne smukke bluse og valget af etuiets udtryk gav næsten sig selv, da jeg fik fat i et gammelt stykke Liberty stof.


Overvejede et split sekund at lade sømrummet være råt, men penalhuset er en gave, såååååhh jeg pakkede pænt sømrummet ind :). Overvejer du også nogle gange, at droppe den sidste finish....bare for at komme hurtigt videre?


Nu mangler jeg blot at aflevere penalhuset/etuiet, som tak for lån af "Turen går til London" og diverse kort. Heldigvis behøver jeg ikke omkring postbutikken, men skal blot et smut uden om matriklen, hen ad stien og så kan jeg banke på døren........måske Mette giver en kop te? :)

9 kommentarer:

  1. Fint penalhus og fint genbrug og ikke mindst sød historie. Og jo, jeg kan overveje at skære et hjørne, hvis det ikke er synligt eller "kun" er til mig selv.

    SvarSlet
  2. Hvor er det gennemført og fyldt med fine detaljer. Hvem skulle tro at det var et par gamle bukser:-) Jeg kan også finde på at snyde, hvis det bare er til mig selv;-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. næææææ hvor er den flot (overvejer lige hvem du har snakket med i brugsen, kan overhovedet ikke huske, hvad jeg havde på....) Jeg giver helt sikkert te - hvornår passer det dig bedst?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skriver bare på mobilen eller fjæsen, når du har tid :)

      Slet
  4. Super sødt penalhus du har fået syet til Mette.
    (Heldige asen:) )
    Finish er prikken over i`et. Jeg går aldrig på kompromis..heller ikke til mig selv :)
    K.h. Lis

    SvarSlet
  5. Hej Lene
    -sikke nogle dejlig lidt støvet farver du har sat samme til det fine penalhus,i et rigtig godt sy mønster.- man kan aldrig få for meget at til at have ting i, både hjemme og med ude ;)
    mvh Karin PR

    SvarSlet
  6. Hvor er det soedt. Sikke en god idé. Ja mon ikke der vanker en kop tea.

    SvarSlet
  7. Hor er det bare godt. Tænk hvad gamle bukser kan bruges til.
    Jeg kan godt finde på at snyde, men kun hvis det er til mig selv og ingen nogensinde skal se snyderiet.
    Dog fortryder jeg tit at jeg er sprunget over hvor gærdet var lavest og lover mig selv at det aldrig vil ske mere... (Altså ikke før næste gang)...

    SvarSlet
  8. Smukke farver ... og igen så gennemført ;0)

    SvarSlet