tirsdag den 25. marts 2014

Grums på steroider

Sidsel Sangild lærte mig i sin tid en struktur, som hun kaldte grumsog som er blevet en af mine yndlingstrukturer i hækling.


I Middelfart mødte jeg en ung kvinde, der efterlyste en bestemt hæklestruktur. Jeg lovede at tjekke mine hæklebøger og fandt noget, der lignede.....efter et par forsøg endte jeg med denne struktur: 1 fm, 1 dbstm og ved næste omgang, skal maskerne ligge omvendt i forhold til hinanden: altså der hækles en dbstm i fm og en fm i dbstm. Giver det mening? Strukturen kan hækles i rækker eller omgange.


Midt i hækleforsøget så jeg en mulighed i strukturen; man kunne jo bruge strukturen til et æggevarmer-får ;) Nå ja længere kom jeg ikke med den ide, for jeg opdagede en SMS fra sønnen om, at han skulle spille kamp i Balle og ja så kørte jeg selvfølgelig ud for at heppe. :)

5 kommentarer:

  1. Ser spændende ud .....;O) Ses vi på fredag til Krea-dag ??? Kh Helle

    SvarSlet
  2. Sjovt ord "grumsog" :-) Glæder mig at se den færdig som får :-)

    SvarSlet
  3. Hahaha.. Sikke en overskrift :o)

    Glæder mig også til at se får. Jeg eksperimenterede med nogle som røg i skraldespanden. Har dog fundet nogle andre på Pinterest der skal afprøves.

    Knus til dig.

    SvarSlet
  4. Ser bestemt spændende ud.
    Håber sønnen vandt når du nu var der til at heppe.

    Kh. Lis

    SvarSlet