tirsdag den 4. februar 2014

Endnu en hækleudfordring

...tog jeg imod :)

Middagsserviettens mål: 24.5x24.5 cm
Kaffeserviettens mål: 17x17 cm (før vask)

Denne hæklede middags-serviet skulle hækles i en mindre udgave. Jeg fik udfordringen fra Trine, der sad med venindens hæklede middagsserviet og ønskede en opskrift på den. Jeg søgte på nettet og i flere gamle hæklebøger, men fandt den ikke, så jeg gav mig i kast med at afkode den....skulle én af mine læsere kende ophavsretten, så skriv endelig.

Middagsservietten her, er heldigvis af den meget enkle slags, men det var lidt sværere, at skulle skrive i mønster-sprog. Opskriften er sendt til Trine og Karen, der er så sød at lade den indgå i den-store-hæklede-serviet-samling (genial idé, at samle opskrifterne).

NB. I skrivende stund, ved jeg ikke hvornår denne enkle middagsserviet + den lille kaffeserviet kommer med i samlingen, men det er bestemt værd at kigge forbi samlingen :)

2 kommentarer:

  1. Den er ret fin, den serviet! :-)

    Jeg har længe overvejet, om jeg skal hækle nogle servietter til "fin" brug.. da jeg var barn havde vi hæklede servietter, som altid kom på bordet ved finere lejligheder. De hvide med forskelligt-farvede kanter til hverdag og de røde med hjerterne, når det var jul.
    Jeg elskede, når jeg måtte dække bord OG bruge servietterne.. Syntes det var SÅ fint!

    Hyggeligt at se, at det er inde igen :-)

    SvarSlet