tirsdag den 7. maj 2013

Jeg gjorde det alligevel....

...altså hæklede pude-stykket færdigt.


Havde jo ellers forsvoret, at jeg ikke gad hækle videre på projektet.

Nu hvor pudestykket er færdigt, så synes jeg nu alligevel, at er lidt sjovt, hvor stor forskellen er på det originale mønster og mit hæklede stykke. Jeg har blot brugt andet garn og fortsatte mønsteret og ændrede på nogle af de hæklede runder og sluttede af med en helt anden kant...........hi hi ja jeg ændrede jo næsten det hele ;D. 

FAKTA: Puden er hæklet i bomuldsgarn fra Søstrene Grene på hæklenål nr. 3½ og diameteren startede med at være 39 cm (efter vask er diameteren nu 36). Garnforbruget endte med at blive 2 nøgler og en slat ;D
Har en trang til lige at smide pudestykket i tørretumbleren for at blødgøre bomulden lidt, men tør jeg?

10 kommentarer:

  1. Smuk, Lene, endnu smukkere end originalen, synes nu jeg ;-)

    Kys og kram

    SvarSlet
  2. Sådan :-) Hvor er den blevet fin.

    Karen

    SvarSlet
  3. Om det ender som en pude eller hvad det gør, så synes jeg det er meget smukt. Helt anderledes og meget, meget smukkere end origianlen :)

    SvarSlet
  4. Jeg har haft en bomuldstrøje i flere år som når jeg brugte den blev større og større og mere og mere slatten. Så blev den vasket og kom en tur i tørretumbleren og blev blød og lækker og samlede sig lidt igen.
    Så fyr den bare i tumbleren, du kan evt. hive lidt i den bagefter og når du så har sovet til middag i sofaen med hovedet på den, så giver den sig indtil du vasker den igen. Griner.
    Super flot og godt gået at du fuldførte selvom du ikke rigtigt gad ;0)
    KH Tina

    SvarSlet
  5. Det skal nok blive en fin pude, det er et flot hæklearbejde <3

    SvarSlet
  6. Hold da op, Lene, hvor er den flot.
    Kh Lena

    SvarSlet
  7. Det krymper som alt andet en str. ??? Ved så ikke lige hvor meget. Men du har nok allerede gjort det.

    Jeg synes det er et smukt mønster, selv om du ikke er særlig vild med det. Lav den nu færdig, om ikke andet så for min sjælefreds skyld.

    Og nyd det gode vejr.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  8. Super fint ... ville nok ikke turde tumbleren ;0)

    SvarSlet
  9. Wow, hvor er det altså et flot stykke arbejde!

    SvarSlet
  10. Endnu en flot ting fra din hånd ;O) godt du hæklede videre ;O)

    SvarSlet