onsdag den 16. januar 2013

Grums på kanden

....til min hårdt-arbejdende mand.


Hæklet i mit nye yndlingsgarn: LAMAuld herfra. Mønsteret er et jeg har lært af Sidsel Sangild og hun kalder det GRUMS. Er også stødt på mønsteret i mine hæklebøger, men kan i skrivende stund ikke lige huske hvad det kaldes der.  Jeg her totalt pjattet med den struktur det giver: 1 fm, 1 stm osv og på næste række hækles 1 stm, 1 fm osv.


For lææææænge siden.....hæklede jeg dette betræk til mandens grimme stempelkande (ja undskyld jeg kalder kanden for grim, men jeg kan bare bedre li' dem med det buttede låg ;D). Betrækket fik dog først syet knapper på i går, så nu skal der kaffe på kanden.



Lukningen blev blot nogle gamle knapper, som jeg havde på lageret. Og det fungerer fint at de farvemæssigt falder i med garnet. 

4 kommentarer:

  1. Den passer da perfekt til kanden, ser ud som kaffe og varmer indholdet, så det ikke bliver for hurtigt koldt.

    Skøn knap, den ligner en sten, er det mon sådan en?

    God onsdag til dig.

    kh. Lis

    SvarSlet
  2. Den er virkelig flot og jeg kan rigtig godt lide de to små hjerter. ;O)

    SvarSlet
  3. Og jeg er da totalt pjattet med det stempelkandebetræk du der har fået lavet. Hvor er det fint. Den grumsede hæklemetode må jeg da vist se at få afprøvet....

    SvarSlet
  4. Den er rigtig fin og jeg elsker hjerter

    SvarSlet