onsdag den 23. februar 2011

Hækle-hygge-tid

Det har været en rigtig kold vinterdag og jeg længes efter forår. "Men der er jo ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget" som man jo siger, så jeg hopper ind under dynen med mit hækletøj og det helt uden dårlig samvittighed ;D. Jeg har forsøgt mig med at hækle et "cover" til et sennepsglas - præcist som dét Randi har lavet så fint, men mit passede bare ikke til et sennepsglas...det passede til gengæld på et fransk marmeladeglas?! Hvad har jeg gjort forkert? Hækler jeg med en mindre nål, passer højden ikke...hmmm måske bliver det ved dette ene glas i dette mønster, som jeg har fundet i en meget gammel hæklebog.
Flagene på billedet er ikke mit eget værk, men tvært imod Karens. Hun var så sød at sende mig en flagranke, som jeg er så glad for. Selv har jeg ikke fået styr på at hækle flagene, så de bliver pæne og jeg kæmper ellers en brav kamp, for inden længe har jeg en niece, der har fødselsdag (og nej det er ikke søde Vigga, der har fødselsdag, men hendes lillesøster, som jeg ikke har et billede af...endnu ;D).

1 kommentar:

  1. Hej Lene!

    Hvor er det blevet fint dit glas.
    Jeg har ikke hæklet den sidste omgang af firkanten. Hvis man undlader den passer, den på sennepsglasene :o)

    Kh Randi ♥

    SvarSlet