torsdag den 30. april 2015

Sygehjælper på fuld tid



I går og i dag har jeg været sygehjælper på fuld tid for den lille Bølle bandit, der har været en tur forbi dyrlægen. Det er lidt vanskeligt at forklare, men han havde en byld ved halsen, som vi ikke havde opdaget, før det var for sent. Først troede jeg at hævelsen var fra en nylig sprunget og renset byld, men da huden blev SORT med en enorm hastighed og katten havde feber, fik jeg travlt med at komme til dyrlæge.

Pyh hvor var jeg ulykkelig. Tænk at jeg ikke havde set, at Bølle havde en byld på størrelse med en tennisbold?! Jeg nusser og tjekker mine katte hele tiden, så hvordan kunne jeg overse noget så vildt?

Uha hvor har jeg bebrejdet mig selv for det, men må også erkende, at denne byld ikke lavede ballade før det var for sent. Det var seriøst skræmmende, at se huden blive sort og dø over et døgn....fra aften til næste morgen. 

Heldigvis fik Bølle hjælp (dræn sat ind og det døde hud skåret væk) og jeg passer og nusser ham efter alle kunstens regler. Vi er dog ikke helt enige om at kraven skal blive på og at han ikke må kommen de næste mange dage.....oh crap det bliver hårdt ;-) 


4 kommentarer:

  1. Stakkels Bølle...

    Håber det hurtigt er helet igen!

    SvarSlet
  2. Åhr den lille skat dog. Min lille pige er netop blevet steriliseret og det var hårdt nok. Tør slet ikke tænkte på, hvor skidt din lille Bølle har det. God bedring!

    SvarSlet
  3. Din stakkels Bølle !!
    Jeg har selv to katte og værner om dem og håber at være på forkant, men du har ret, det kan lade sig gøre at overse.
    Selv vi mennesker fejler somme tider noget alvorligt før det opdages, ofte for sent.
    Pas godt på ham og god weekend herfra :-)

    SvarSlet
  4. Stakkels lille missemand.
    God bedring til patienten

    SvarSlet