onsdag den 17. april 2013

Vintage-reklame og håndarbejdsbøger

Jeg elsker gamle håndarbejdsting
og har været heldig at overtage nogle gamle bøger/blade

Tusind tak Dorthe

en naturlig ting sidestilles med  tyveri????

Kunne ikke lade være med at grine af Tampax-reklamen. Så tror da pokker, at vi kvinder er opvokset med holdningenl at menstruation er en straf. Ok menses kan da også være generende (nærmest invaliderende for mig før hormon-spiralen), men ligefrem at beskylde menstruationen for tyveri....arhhh det er alligevel lidt groft ;D


Blandt de gamle sager, var der den skønneste mønsterbog. En hjemmesyet bog med diverse hækle- og broderi-prøver/mønstre. Lidt a la det jeg lavede til min håndarbejdslærer-eksamen :-).  Jeg lavede et hav af strikke-, hækle-, sy-, broderi- mm. prøver og samlede dem i mapper.


Nu skal der findes en fin plads i krea-kontoret til de fine sager. Måske skal de i glas og ramme, hvis jeg ellers kan finde en ledig plads på væggen ;D

6 kommentarer:

  1. Ej hvor fedt :o)
    Hvor er du heldig - er sikker på du finder en egnet plads. Sjovt med gamle opskrifter og inspiration.

    Og hvor har du bare været uheldig ved symaskinen... Ikke bare en enkelt uhelds-dag kunne du nøjes med. Håber den periode er overstået nu <3

    Masser af solskinshilsner fra Lise

    SvarSlet
  2. Sikken da nogle fine reklamer - Jeg ville helt sikkert også sætte dem i ramme <3

    SvarSlet
  3. det ville være rart at vide årstallet ,da jeg måske skal bruge reklamen til mundtlig prøve i dansk ;)

    SvarSlet
  4. det ville være rart at vide årstallet ,da jeg måske skal bruge reklamen til mundtlig prøve i dansk ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver dig svar skyldig, men nogle af de øvrige blade er fra 1952

      Slet